+38 (044) 599-61-23 | +38 (093) 790 44 17

Top

Олег Звягінцев: «Секрети агробізнесу»

Микола Дралюк, 10-річний учень Річної програми MBA Kids, мав нагоду поспілкуватися із співвласником компанії «Агросем» Олегом Звягінцевим. Приводом стало інтервю для нашого щорічного випуску журналу «Секрети успіху відомих українців». І про секрети успіху в агробізнесі і йшла мова…

Микола: Коли і як у вас виникла ідея заснувати компанію «Агросем»?

Олег: Це вже було так давно. З 2004 року я працюю в аграрному бізнесі, тоді – менеджером з продажу насіння цукрового буряка. І в мене виникла ідея створити свою компанію. Із 2004 по 2007 рік працював зі своїми партнерами, які також обіймали посади менеджерів. І коли стався ріст у галузі, в 2007 році, у нас виникла ідея заснувати власну компанію «Агросем». З цього усе й почалось.

 

Микола: З чим пов’язана назва вашої компанії?

Олег: Ми починали працювати з насінням буряка, і я думаю  з цього й почалась назва «Агросем». Тоді ще розмовляли переважно російською мовою. Всі говорили «семена, агро, агросемена». Ці слова і стали основою для назви.

 

Микола: У Вас є партнери зараз?

Олег: Так, в мене є три партнери. Це мій брат Ігор, мій партнер Олександр, з яким я працюю з 2007 року, і Олексій, який зараз є директором компанії «Агросем».

 

Микола: Чи трапляються між вами конфліктні ситуації?

Олег: Ну, конфліктні ситуації бувають між партнерами завжди. Але глобальних суперечок, які ми не можемо вирішити, не виникало. Якщо з’являються непорозуміння, ми сідаємо за стіл переговорів і вирішуємо їх. Доречі, всі рішення приймаються, коли усі партнери «за».

 

Микола: Як ви розподіляєте прибутки?

Олег: Ого… Прибутки….  Прибутки в компанії ми ще не розподіляли. В основному, ми реінвестуємо в бізнес. Це дає нам можливість розвиватися, бути більшими, бути кращими.

 

Микола: Які проблеми наразі існують в компанії? Як Ви їх вирішуєте?

Олег: Основна проблема – це брак людського потенціалу. Маючи ідею і намір робити щось нове, майже завжди потрібна команда, адже самотужки не впоратися. А для того, щоб ця робота була зроблена якнайкраще, треба мати найкращу команду. І тут в нас завжди є дисбаланс – не вистачає рук…

 

Микола: Які сильні та слабкі сторони вашої компанії та її колективу?

Олег: Я вважаю, що головна сильна риса компанії – це, знову ж таки, люди, які працюють в цій компанії. Людська мотивація, яка рухає цю компанію вперед. Ми так вмотивували наших співробітників, що вони вважають, що це – їх компанія. Вони всі роблять ту роботу, яка приносить їм задоволення, приносить грошову сатисфакцію. Щодо слабких сторін, то їх багато – я  вважаю, що ми працюємо в такій державі, де по-іншому, нажаль, не може бути…

 

Микола: Ви пишаєтесь Вашою компанією?

Олег: Ну, а як же! Звичайно.

 

Микола: Чому?

Олег: Розумієш, коли ми починали в 2007 році, нас було лише двоє, але ми розвинули компанію, де на сьогоднішній день працює 350 чоловік. В 2007-2008 роках назва «Агросем» була майже незнана. Сьогодні ж ми приїжджаємо до потенційних партнерів, і всі про знають, поважають – ми викликаємо на ринку довіру.

 

Микола: Як вважаєте, Ви – кращий у своїй сфері?

Олег: Ну, звісно. По-іншому би не було.

 

Микола: Чому?

Олег: Я вважаю, що справи за мене можуть сказати самі. В мене внутрішнє відчуття, що я один з найкращих на ринку аграрного сектору, на ринку дистрибуції. Тобто, коли ти зустрічаєшся з компаніями-конкурентами і тобі кажуть в обличчя, що «ви – красунчики, ми до вас придивляємося, багато чого запозичуємо у вас» – це надихає і доводить, що ти дійсно найкращий.

 

Микола: Які напрямки подальшого розвитку вашої компанії Ви бачите?

Олег: Ми зараз дуже серйозно розвиваємо сільськогосподарську техніку. Безпосередньо компанії John Deere. Для нас цей ринок дуже перспективний. Крім того, що ми продаємо техніку, ми ще й продаємо деталі. Наступний сектор, куди ми дивимось, – це логістика і інфраструктура

 

Микола: В чому секрет успіху вашої компанії?

Олег: Думаю, що основний секрет нашого успіху – це багатофункціональність. Ми не обирали якийсь один напрямок. Багато дистриб’юторів займаються виключно технікою або виключно насінням,  добривами. Ми ж, приміром, один з небагатьох дистриб’юторів John Deere, який, окрім техніки, займається і насінням, і засобами захисту, і технологією. Ми розуміємо, що за два роки та бізнес-модель, яка працює зараз, втратить переваги. Тому дуже швидко рухаємось і намагаємось помінятись. Наше основне завдання, як я вже зазначив, – це інфраструктура, логістика. Основне завдання дистриб’ютора, нового дистриб’ютора, буде полягати саме в логістиці і в розвитку інфраструктури бізнесу.

 

Микола: Які перспективні напрями сільського господарства Ви бачите?

Олег: Якщо говорити про сільське господарство, я вважаю, це розвиток приватного фермерства. В цьому перспектива – це той крок, який все ж таки дозволить нам розвивати аграрний сектор в Україні. Бо кожним наділом на 150-200 гектарів буде опікуватися не якийсь агрохолдинг, а людина, яка буде ним перейматись і плекати.

 

Микола: На ринки яких країн Ви плануєте виходити у майбутньому?

Олег: На сьогоднішній день для нас основна мета – початок виробництва борошна та комбікормів для європейського ринку, а саме Польщі, Угорщини.  Ну, а в майбутньому, звичайно, нас цікавить Схід, а також Африка – Єгипет, Морокко. Дійсно новий напрямок – це  вівчарництво. Ми прагнемо розвивати його, плануємо започаткувати в Україні асоціацію вівчарників, бо розуміємо, що якісної худоби для ринку майже не існує. Вівці вирощуються тільки в малих господарствах по 20-30 голів. Ми ж взяли курс на значно більші об’єми – вже зараз це понад 500 голів, які ми також плануємо продавати і за кордон, зокрема в Казахстан.

 

Микола: Які особисті якості Вам допомагають у бізнесі, а які – заважають?

Олег: Я думаю, що допомагає дуже відчутно постійна жага чогось нового. Постійний пошук завдання, яке не здатен вирішити середній менеджмент в компанії, і постійний пошук нових моделей в бізнесі. Це дає мені можливість дійсно розвивати компанію. Які основні слабкі сторони? Мабуть, моя нездатність жорстко контролювати свій час. Для мене час минає дуже швидко. Я вже стільки разів намагався створити якийсь графік на день, щось запланувати, але ніколи не виходило. Я гадки не маю, як це роблять інші бізнесмени, які стверджують, що у них все розплановано на декілька днів…

 

Микола: Яка у Вас освіта?

Олег: Я закінчив Одеський аграрний університет, за спеціальністю я – агроном, маю тільки один диплом про вищу освіту. Ну, і, звичайно, університет Aspen, в якому я зараз навчаюсь.

 

Микола: Які мови Ви знаєте?

Олег: Українську, російську і англійську на рівні спілкування. Бізнес-англійська в мене не на достатньому рівні…

 

Микола: Яку мову порекомендуєте вивчати мені як майбутньому підприємцю?

Олег: Одну?

 

Микола: Ну, можна і більше.

Олег: Англійську – це в першу чергу, бо ця мова рухає світ. Навіть якщо ми говоримо про Схід. Сінгапур, приміром, перейшов на англійську. Я думаю, що невдовзі і в Китаї основною мовою стане англійська.

 

Микола: Чи плануєте Ви залучати синів у Ваш бізнес?

Олег: Я вже їх залучаю. Старший син на канікулах їде на наше фермерське господарство, де ми розвиваємо дуже потужне вівчарництво. Втім, я не розраховую, що мої діти мають займатись саме аграрним сектором, коли подорослішають. Їх майбутні професії – це їх особистий вибір.

 

Микола: Яку освіту плануєте їм дати? 

Олег: Старший син займається футболом і планує зробити кар’єру в цьому виді спорту, точніше – в футбольному менеджменті. Молодшому синові лише 4 роки, тому я ще не зрозуміло, до чого у нього здібності і хист…

 

Микола: Які поради Ви могли б дати мені як майбутньому підприємцю?

Олег: Читати більше книг. Слухатись батьків. І менше часу приділяти телефонам.