«Кожен десятий товар, який ми купуємо, - ліки. Фармацевтика зростає швидше за економіку. І це не просто цікавий факт, а статистика, підтверджена багатьма країнами світу.
Мене звати Мар'яна і я хочу показати фармацевтику з точки зору бізнесу.
Коли я була маленькою, дуже часто хворіла. У мене навіть з'явилося дуже дивне хоббі - розглядати різні цікаві коробочки, в яких знаходилися ліки. Тоді й вирішила - буду працювати з цими коробочками!
Насправді, над кожним препаратом, який лежить у вашій домашній аптечці, працюють тисячі людей. Тож, яким має бути успішний фармацевтичний бізнес? Пропоную детальніше розглянути це питання на прикладі британський корпорації GlaxoSmithKline.
Перш за все - прозорість і професійність досліджень. Інвестиції в наукові дослідження і розробки лежать в основі кожного фармацевтичного бізнесу. GSK гарантує проведення досліджень відповідно до високих етичних стандартів та світових стандартів якості у всіх країнах світу, де здійснює свою діяльність. Клінічні дослідження нових лікарських засобів зазвичай проводять у чотири фази – це є міжнародним стандартом.
Цього клієнт не бачить, але у деяких компаній, зокрема і у GSK, є правило – публікації результатів клінічних досліджень. Вони повідомляють про результати досліджень лікарських препаратів та вакцин незалежно від того, чи був отриманий негативний чи позитивний результат.
Не менш важливим чинником успішного фармацевтичного бізнесу є виготовлення потрібних препаратів. Наприклад, у GSK це ліки від раку, ВІЛу/СНІДу, астми, діабету, серця та багато інших, вакцини від гепатитів А та В, дифтерії, кору, грипу, малярії, такі симптоматичні препарати як сімейство «Колдрекс» та «Терафлю», ну і засоби особистої гігієни, наприклад, пасти «Сенсодин» та «Парадонтакс».
Етика ведення бізнесу. Сюди також можна віднести таке поняття як соціальна відповідальність. Це процедури контролю над дотриманням вимог до всіх видів діяльності, включаючи способи заохочення медичних працівників, легальний продаж лікарських препаратів та вакцин, а також методи роботи із зацікавленими сторонами. Також однією з засад ведення етичного фармацевтичного бізнесу виступає дотримання єдиних стандартів у всіх бізнес-підрозділах в різних країнах світу.
Наостанок, відкрита взаємодія з суспільством. Відстеження процесу розробки та прийняття законів у сфері охорони здоров'я та інших ініціатив з боку органів державної влади, підтримка програм, що сприяють науковим іноваціям у сфері медицини і врівноважують інтереси бізнесу та інших сторін. Не менш важливою є спрівпряця з групами захисту прав пацієнтів, допомога відстоювати їх інтереси в сфері охорони здоров'я.
Здорове тіло - продукт здорового розуму! Тому, бажаю Вам бути розсудливими та здоровими!»